Showing posts with label distress. Show all posts
Showing posts with label distress. Show all posts

Friday, 6 December 2013

Blue, Blue Christmas

Good Morning all

Firstly to all my friends in the UK I do hope you are safe and sound after these terrible storms!! We have been very lucky and only suffered some damage to the garden and the poor dog has been terrified of the horrible winds and wont even pop out for a pee!

Now on to my Clare Curd Design Team post


So I tried a wee new technique, so please if I haven't done something right be kind!


Firstly I took a piece of super glossy card stock and cut it done to fit on my card


Next I covered it in Peacock Feathers and Broken China blue tones Distress Ink


I then used my heat tool to help dry of the ink ( be really careful with this and make sure the inks dry! I didn't do so well the first time heee)


Then taking my Embossing Ink and the snowflakes from the Crafty Impressions Happy Holidays set, I stamped all over to make my background


Then I covered the snowflakes in embossing powder the knocked off any extras


Heat all over with the heat tool again


I then took my black permanent ink pad and wiped it all over the surface, I did this a few times to get a nice even coat all over


then wipe over with a tissue to remove any excess ink from the embossed snowflakes


Next I layered the panel on to black card adding some ribbons before layering it on to a white card blank


I finished it off with the lil Time of Magic sentiment on another piece of white card that I inked again with the distress inks adding a black edge




I hope you like my little tutorial and sorry its not the greatest! But with practise I might get better heee

Well I'm decorating the tree today and baking some chocolate cupcakes for Craft Club tomorrow so all have a fab day!
Huggles Mel xxx

Tim Holtz DISTRESS INK PAD BROKEN CHINA Ranger  Tim Holtz DISTRESS INK Peacock Feathers Ranger
 Tim Holtz DISTRESS INK EMBOSSING Ranger  Crafty Impressions A6 Stamp Set - HAPPY HOLIDAYS     Lindsay Mason TINCHIES Stamp - A TIME OF MAGIC

Friday, 1 November 2013

Inky Butterflies xxx

Well good morning all

Its Friday already, can't believe what a fast week its been and not only that its the 1st of the month already! Can you believe its November?? This year has just flown by and the next thing it'll be C******** ekkkk I'll not say the word yet as I know some of you don't like it lol!

Anyways its time for another wee Design Team post from Clare Curd and this time I've been getting messy


As you can see I've been playing with my Distress Inks and some Dylusions Spray plus my fav IndigoBlu Wild Meadow Butterfly stamp

First I used my Distress inks in Peacock Feathers and Broken China to make my blue backgrounds then sprayed them with my Dylusions After Midnight Ink before spraying with my sparkle spray
Next I stamped my butterfly from the set using embossing ink and powder onto black paper, again spraying over with Dylusions and sparkle before cutting and layering my panels


You can see above I cut out a few of the butterflies in a black and also one in white with the Peacock Feathers ink before sticking to the card and adding a small sentiment from my stash, adding a small piece of ribbon to tie the colours altogether




I really enjoyed getting messy and playing with my sprays as the do get neglected while I play with papers and making 3D items lol! Tho the ink just doesn't wanna come off now 


Well till next time, keep crafting
TTFN Mel xxx

Dylusions After Midnight Ink Spray   Tim Holtz DISTRESS INK EMBOSSING Ranger   Tim Holtz DISTRESS INK PAD BROKEN CHINA Ranger      Tim Holtz DISTRESS INK Peacock Feathers Ranger  
    Clare Curd Crafts! Ravishing Ribbons - Double Sided Satin Turquoise 6mm

Friday, 18 October 2013

Bibbidi Bobbidi Boo .....

Good Morning all

Well its Friday again and that only means one thing Clare Curd DT post! And this week I have gone all Halloween for you all!


Yeah I made a little pumpkin card with some more of those lush Hey Boy Basic Grey papers

Firstly I drew out my pumpkin on scrap paper than drew round it on a card blank before making panels with the papers, layering the vibrant orange onto brown to help it pop! I distressed the edges with Vintage Photo before sticking together and layer onto the card blank. Added some die-cut leaves then some swirl and gems to finish



A nice easy simple card but perfect for the season!
Well lovelies until next time TTFN
Huggles Mel xxx

      BoBunny Jewels - (clear) GLAZE JEWELS   

Wednesday, 25 September 2013

Fancy Pie?? xx

Well hello there

Its hectic here in my wee part of blogland, one thing after another happening but hey ho we all gotta get on with it and just sprinkle glitter!!

This fortnight over on Dream Valley Challenges we have a great wee AUTUMN challenge for you all to play along with! I made something totally different from the norm this time


Yeah you are seeing a wee paper pie lol! Now it could be a Pumpkin pie or maybe even an Apple pie but its definitely not fro eating!





I used my trusty Silhouette Cameo to cut the design using some really old K&Company papers I had lying around, some Kraft paper for the pit and everything else from my stash!

I would like to enter the follow Challenges
Everybody art - Roses
Crafty Sentiments - Anything But a Card
The Crazy Challenge - Colour Challenge
Lexi's Creations - Autumn Colours
Delightful Challenges - Buttons and Bows
Die Cuttin Divas - Fall Colours
Party Time Tuesdays - Anything Goes

Remember you still have till next Friday to enter our wee Challenge!
Well TTFN everyone
Huggles Mel xxx

Tuesday, 17 September 2013

Let's go cruising xx

Well hello my lovelies

Today I've been stuck on this stupid "taptop" trying to sort loads of things but with no luck! Typical when you have 101 emails to reply to and sort you can't send one! Guess it means more fun in the craft room instead hehe!

Well yesterday was our 7th Wedding Anniversary, yeah I can't believe it either lol! We had a nice quiet day as hubby was working but we had a lovely meal and as usually he spoiled me rotten! He even made me a wee card, knew the cardmaking would rub off lol!

I decided to make another special wee card for him 


What do you think?
He just loved it and his wee face was sooooo smiley when he seen it lol!
I stuck with grey/silver tones so I could sit it in our hall, matching our colour scheme!






I would like to enter the following Challenges
Penny's Paper Challenge -Anything Goes
Challenges 4 Everybody -Anything Goes
Ladybug Crafts - Anything Goes
Inspire Me Fridays - Anything Goes
Crafty Catz - Men/Boys
Brown Sugar Challenge - Transportation
My Mum's Craft Shop - Boy's Only
Sister Act - Anything Goes

Now I've just gotta come up with something for his birthday card ekkkk! Ideas on a postcard please! Well off to work on a special lil ladys Birthday Card, my wee Granny oh and maybe check out the Christmas box, I mean its only like 99 days now lol!

Till next time all, be good and happy crafting
Huggles Mel xxx

Ps yeah its us wee two and the mad puppy! Not much has changed, I think??

Tuesday, 13 August 2013

Let's have some Monochrome xxx

Well hello my lovelies

I do hope you are all well on this rather dull Tuesday??
I've been up and swimming and then giving bloods and then made cupcakes all before 10am, woop go me!

Tho I was lucky it was the "evil serial killer" nurse this time, she normal take a run and jump and 6 times to get blood! Was a lovely new nurse that only needed to attempts to get blood from my non-existent veins! Does anyone else suffer the same problem and have the most evillest nurses that try to dig a whole in your arm just for a small amount of blood?? Ok I'm exaggerating as some nurses are amazing but there are some out there determined to injure you lol

Ok enough of the ramblings inside my head

This fortnight at Dream Valley Challenges we have another fab wee challenge of MONOCHROME
for you all to play along with! Plus the lovely Robyn's Fetish has a prized up for grabs for one lucky winner

Here's my creation








I hope you like my wee "Granny's Sewing" Box? I used the kit from My Time Made Easy and the papers are from My Minds Eye, inkyness with Distress inks and everything else form my stash oh oh oh and the Butterfly die is an oldie

I would like to enter the following Challenges

I do hope you will play along this fortnight with Dream Valley Challenges and please check out what amazing creations the girls have come up with!

Now I'm off to sort emails, pack up parcels then maybe they'll be time to play
Have a fab Tuesday everyone
Huggles Mel xxx